Meld je aan!
vrijdag 6 februari 2026
09.30-16.00
Een dag vol met informatie! Voor schoolleiders, docenten, decanen, P&O-medewerkers en bestuurders binnen alle sectoren van het onderwijs.
Leren en professionaliseren is gedurende het hele leven van een onderwijsprofessional in beeld. Of dat nu is op persoonlijk vlak of in de vakinhoudelijke verdieping. Of het gaat om verdere specialisatie of juist doorgroei in managementfuncties. Voor ieder groeipad is er een plek.
Zo organiseren we dat: In welk perspectief plaatsen we het leren, wat is er nodig voor een goed leerklimaat & aan de slag met tools en diensten.
Tijdens de eerste Progressus-dag zijn we inhoudelijk ingegaan over de initiatieven en werkzaamheden van Progressus. Op 6 februari 2026 hopen we hier een gevolg aan te geven en met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen te delen.
Programma van de dag
Inloop. 09.30-10.00
Opening. 10.00-10.20
Pitch vanuit de RE. 10.20-10.30
Keynote. 10.30-11.15
Intermezzo. 11.15-11.30
Terug- en vooruitblik. 11.30-11.45
Lunch. 11.50-12.50
Plenaire start 12.50-13.00
Workshop ronde 1. 13.00-14.00
Workshop ronde 2. 14.15-15.15
Afsluiting en netwerkborrel. 15.15-16.00
Wat kun je verwachten?
Informatie, deelsessies, netwerken
- Inspiratie – met sprekers uit het onderwijs
- Verdieping – in werksessies en thematische bijeenkomsten
- Verbinding – met collega’s, bestuurders en partners uit de regio
- Actie – met concrete handvatten en gezamenlijke vervolgstappen
''We werken samen aan instroom en behoud van onderwijsprofessionals.''
Workshops Progressusdag
De inductiefase: Professionele vorming van leraren en wat daarvoor nodig is
Bram Kunz: Lectoraat Praktijkgericht onderzoek gericht op de vorming van christelijke onderwijsprofessionals
De basis van het personeelsbeleid: Autonomie, competentie, sociale relaties en rechtvaardigheid
Tim Salomons: Personal Trainer, Vitaliteit Coach & Prestatie Psycholoog
Schoolopleiders als spil
Mariska van Deelen: Schoolopleider op de Eben-Haëzer, Tholen. Margriet Doppenberg: Bovenschools opleidingscoördinator CNS Putten.
Boeien, Binden, Verbinden - Leiderschap dat leraren laat blijven.
Karin Meijer: Meerscholendirecteur bij Kindwijs
Het beroepsprofiel van de christelijke leraar als basis voor professionalisering.
William Meuleman: Kartrekker Progressus. Studieleider werkplekleren/samen opleiden en begeleidingskundige
Anders organiseren van het onderwijs (Agora)
Sjef Drummen: Onderwijskunstenaar en co-founder van het Agora onderwijs
Hoe geef je leiding aan Professionalisering in je team
Dick Both: Leiderschap- en organisatieadviseur
Voorbeeldmodule Leerplatform: Be-loved. Seksuele en relationele vorming
Wietske Kruyswijk: Ontwikkelaar en trainer. Eigenaar WIS educatie
Speciale workshops
Lancering leerplatform Progressus
DÉ CENTRALE PLEK VOOR LEERVRAGEN EN INSPIRATIE VOOR LERAREN, SCHOOLOPLEIDERS EN LEIDINGGEVENDEN
Danielle Diele, Onderwijs Academie
ONTDEK HOE JULLIE MEDEWERKERS ÉCHT BETROKKEN RAKEN!
Michael en Kiki, WELDER
Ben jij erbij?
De inschrijving is geopend!
Wij nodigen je van harte uit voor de Progressus-dag. Ga in gesprek, ontvang informatie en deel ervaringen met elkaar!
Vul onderstaand formulier in: